BLACK FRIDAY ORIGINAL! Reduceri de până la 40% si multe produse noi adăugate. Doar între 25-30 nov.

X

Cele mai bune soluții pentru îmbunătățirea vederii

Pentru majoritatea dintre noi, îmbunătățirea vederii este un subiect important, dar adesea neglijat, mai ales când alte probleme de sănătate mai presante ne ocupă toată atenția. Problema cu foarte multe afecțiuni oculare este că pot exista destul de mult timp în organism fără a duce la simptome neobișnuite, și fără a ridica niciun semnal de alarmă. Astfel că, atunci când în sfârșit ne dăm seama că există o problemă, e deja prea târziu să mai facem ceva pentru îmbunătățirea vederii.

Dar în acest articol, ne-am propus să explorăm mai multe opțiuni pentru îmbunătățirea vederii, de la medicamente pentru o vedere mai bună, la căutarea unui tratament naturist pentru îmbunătățirea vederii.

Ochelarii de vedere

Nu putem vorbi cu adevărat despre o vedere mai bună fără a menționa măcar ochelarii de vedere și beneficiile lor. Atunci când ne confruntăm cu o problemă serioasă de vedere, cum ar fi miopia, astigmatismul, sau presbiopia, numai niște ochelari de vedere ne pot ajuta cu adevărat (deși nici atunci nu ar trebui să neglijăm celelalte metode de mai jos). 

Pentru a determina corectce dioptrii ne sunt necesare, este recomandat să mergem la un control oftalmologic cel puțin o dată pe an. Pentru persoanele trecute de o anumită vârstă (în jur de 50-60 de ani), frecvența vizitelor la oftalmolog crește de la o dată la de două ori pe ani. Acesta este cazul și pentru persoanele care, prin prizma meseriei sau pur și simplu, din proprie alegere, petrec mult timp zilnic în fața calculatorului (peste 3-4 ore în fiecare zi). Aceștia au un risc crescut de a dezvolta astfel de afecțiuni oculare, precum și degenerare maculară, o afecțiune serioasă care, în cea mai agresivă formă a sa, poate duce la orbire în doar câteva luni de zile. 

Deci, în primul și-n primul rând, o metodă excelentă de a vă menaja ochii este să nu săriți peste vizitele la oftalmolog. Mulți oameni își spun că nu au nevoie de așa ceva, din moment ce nu prezintă simptome, însă, după cum am văzut, lucrurile nu stau chiar așa. 

La ce simptome trebuie să fim atenți?

În funcție de afecțiunea în cauză, putem acuza:

  • Dureri persistente de cap și migrene;
  • Privire încețoșată; 
  • Puncte negre în câmpul vizual;
  • Usturimi oculare;
  • Ochi permanent obosiți;
  • Sensibilitate la lumină (fotofobie);
  • Roșeață.

Dacă vă confruntați cu oricare din aceste probleme regulat, este cazul să vizitați un medic oftalmolog, sau măcar să încercați să introduceți unele din metodele de mai jos pentru îmbunătățirea vederii.

1. Activitatea fizică.

Desigur, activitatea fizică are, în sine, un rol important pentru o viață sănătoasă, însă aceasta, s-a descoperit, stimulează și sănătatea ochilor. Un studiu recent a descoperit legătura între exercițiu fizic și evitarea afecțiunilor oculare. Acesta sugerează că persoanele care duc un stil de viață activ și practică un sport regulat au cu 25% mai puține șanse de a dezvolta glaucom, precum și alte probleme de vedere. Tot acest studiu arată că exercițiul fizic promovează o activitate sănătoasă a vaselor de sânge la nivel ocular, ducând astfel la îmbunătățirea vederii și scăzând riscurile unei probleme de sănătate.

2. Clipește.

Clipitul are ca scop îmbunătățirea vederii, hidratarea și menținerea sănătății oculare. Un exercițiu bun pentru îmbunătățirea vederii este ca o dată la 20 de minute să faceți o pauză din ce faceți și să clipiți de 20 de ori. 

Alte exerciții pe care le puteți practica pentru îmbunătățirea vederii includ rotirea ochilor de 10 ori în sensul acelor de ceasornic, și de 10 ori invers, măcar o dată pe oră. Alternativ, puteți privi lateral, mai întâi într-o parte, apoi în cealaltă de 20 de ori în total.

3. Pauze de la ecranul digital.

Dacă petreceți mult timp în fața ecranului digital, ar fi o idee bună să urmați regula de 20-20-20. Aceasta spune că o dată la fiecare 20 de minute, faceți o pauză de 20 de secunde, în care să vă concentrați pe un obiect aflat la 20 de metri distanță. Când petrecem excesiv de mult timp în fața calculatorului, privirea la distanță poate avea de suferit, iar asta ne poate forța să necesităm ochelari de vedere la distanță mai târziu.

De asemenea, dacă petreci mult timp în fața calculatorului, fă o pauză măcar o dată pe oră, în care să te ridici și să te miști un pic. Udă plantele, du-te și ia-ți o cafea sau o gustare, sau ieși afară la aer. Această pauză ajută nu doar sănătatea oculară (deoarece îi permite ochiului să se odihnească puțin), dar și sănătatea generală, prevenind efectele negative ale unui stil de viață excesiv sedentar.

îmbunătățirea vederii
Ochelarii de vedere

4. Tratement naturist pentru îmbunătățirea vederii

O metodă populară de a vă menaja sănătatea ochilor poate fi cu ajutorul unor tratamente naturiste, îndeosebi printr-o schimbare de dietă.

Care e rolul alimentației în sănătatea oculară?

Pentru o bună funcționare a ochilor, este nevoie de aproximativ 50 de nutrienți diferiți, vitamine, minerale, antioxidanți și așa mai departe. Atunci când organismul nu are parte de acești nutrienți, există un risc crescut de degenerare maculară, precum și alte probleme grave de sănătate. Așa că un excelent tratament naturist pentru îmbunătățirea vederii este să avem grijă de ce mâncăm.

Ce ar trebui să nu lipsească dintr-o dietă sănătoasă?

  • Luteina este un antioxidant puternic care susține buna dezvoltare a organismului și în special a vederii. Ea combate efectele radicalilor liberi în organism, unul din aceste efecte fiind și degenerarea oculară. De asemenea, luteina are puterea de a absorbi razele dăunătoare ochiului, menajând astfel sănătatea acestuia. Ideal ar fi să absorbim luteina din surse naturale, cum ar fi spanacul, gălbenușul de ou, salata verde, dovleceii, porumbul și fisticul. Dacă nu e posibil să avem o absorpție suficientă din luteină din aceste surse naturale, putem opta pentru un supliment alimentar de luteină.
  • Vitamina A este una din cele mai importante vitamine pentru sănătatea ochilor, precum și a pielii (aceasta ajutând la combaterea ridurilor precum și a acneei). Aceasta susține acuitatea vizuală, precum și sănătatea generală a retinei și reduce riscul de cataractă. De asemenea, vitamina A ajută ochii să se adapteze la schimbările bruște de lumniă și să facă față la excesele digitale. Un adult sănătos ar trebui să consume între 0,8 și 1 mg de vitamina A zilnic, un aport scăzut putând rezulta în scăderea contrastelor și alte probleme de vedere. Surse naturale de vitamina A includ produsele lactate, cum ar fi brânza și ouăle, cartofii dulci, morcovii, dovlecii, spanacul, și fructele galbene, cum ar fi mango-ul sau pepenele. 
  • Zeaxantina are un efect similar luteinei, ea având rol de antioxidant care susține buna funcție oculară și ajută la îmbunătățirea vederii. Ea poate fi absorbită din porumb, praz, piper și gălbenuș de ou, sau poate fi luată sub formă de supliment alimentar.
  • Vitamina C are atâtea roluri în sănătatea organismului că nu e deloc de mirare că ajută și la îmbunătățirea vederii. Este unul din cei mai puternici antioxidanți din dieta noastră și un nutrient puternic ce întărește sistemul imunitar și menține sănătatea oculară, dermatologică și multe altele. Vitamina C sporește producția de colagen și reduce riscul de cataractă. Desigur, ea poate fi consumată ca supliment alimentar, dar și din surse naturale, cum ar fi citricele, usturoiul, cartofii, morcovii și spanacul.

5. Medicamente pentru o vedere mai bună

Dacă preferați puteți opta și pentru mai multe soluții medicale pentru îmbunătățirea vederii, multe dintre ele având la bază unul sau mai multe din ingredientele de mai sus. 

Suplimentele alimentare de luteină pot face minuni pentru cei care nu reușesc să absoarbă destulă pur și simplu din dieta alimentară. Deseori, acestea sunt combinații de luteină cu alte ingrediente importante, cum ar fi vitamina C. În medie, se recomandă cam 20 mg de luteină pe zi, pentru îmbunătățirea vederii.

Pe lângă ingredientele enumerate de sus, vă mai sfătuim să căutați suplimente pe bază de acizi grași polinesaturați Omega-3, zinc și cupru.

6. Picături de ochi pentru o vedere mai bună

Pentru îmbunătățirea vederii, puteți de asemenea opta pentru picături de ochi administrate zilnic sau în funcție de nevoie. Vă pot fi de ajutor lacrimile artificiale, deoarece acestea ajută la hidratarea ochilor, însă nu conțin antibiotice, ca multe alte picături de ochi. În același timp, vă sfătuim să utilizați lacrimile artificiale pe cât de puțin posibil, deoarece ele pot da dependență.

Căutările pe Internet vă pot îndruma și către alte tipuri de picături de ochi pentru o vedere mai bună, însă vă sugerăm să nu luați picături mai puternice sau cu ingrediente necunoscute fără a consulta mai întâi medicul oftalmolog.

Concluzie

îmbunătățirea vederii în mod natural

Ce am discutat aici este, mai mult sau mai puțin, ceva ce ar trebui să faceți oricum, deoarece orice dietă sănătoasă ar trebui să conțină vitaminele și nutrienții de mai sus. Excesul digital, iarăși, ar trebui în orice caz evitat, iar un stil de viață activ este important pentru foarte multe probleme de sănătatea, nu doar pentru acuitatea vizuală.

Cu alte cuvinte, persoanele care duc un stil de viață sănătos și au cât de cât grijă să aibă o dietă echilibrată deja fac destui pași pentru îmbunătățirea vederii și pot sta fără grijă! 

Tu ce faci pentru îmbunătățirea vederii?

Încă mai căutați perechea perfectă?

Vizionați oferta noastră de rame și lentile de calitate superioară.

×

Selectați locația dvs.