Până la 20% reducere între biți sezonieri!

X

Lumina albastra este nociva pentru ochi si poate fi cauza mai multor afectiuni oculare.

Deși lumina albastră are unele beneficii, ea poate fi cauza multor probleme de sănătate care va pot afecta somnul și nu numai. Inainte de invetia luminii artificiale, singura sursa de lumina albastra era Soarele, asa ca oamenii obisnuiau sa isi petreaca serile si noptile pe intuneric. Insa in ziua de azi, serile nostre au parte de lumina albastra din plin, peste tot prin lume, datorita becurilor si dispozitivelor digitale. De aceea, ni se pare normal sa folosim dispozitive care emit lumina albastra si sa efectele nu au intarziat sa apara. Acest articol iti va arata ce este lumina albastra si cum te poti proteja pentru ati pastra sanatatea si vederea.

Ce este lumina albastră?

lumina albastră

Lumina albastră este un tip de lumină vizibilă de pe spectrul de lumină perceput de ochiul uman. 

Lumina albastră are lungimi de undă mai scurte, lucru care produce mai multă energie.

Lumina albastră este considerată nocivă deoarece numeroase studii au arătat că poate duce la oboseală, epuizare a ochilor, insomnie și dureri de cap.

Ce este lumina albastra

Lumina albastră naturală vs lumina albastră artificială

Lumina albastră are niște lungimi de undă mai scurte care se ciocnesc de
particulele din aer și fac ca lumina albastră să se împrăștie.

Datorită acestor Ce este lumina albastra? 3
lungimi de undă de lumină albastră împrăștiate, ochii noștri procesează cerulmca fiind albastru.

De asemenea, lumina albastră afectează Ceasul bilolgic sau Ritmul circadian, care cuprinde ciclul de veghe si somn.

Lumina albastra mai are rolul de a ne mentine in stare de alerta, plini de energie si fericire, stimuland si timpul de reactie. Există mai multe surse de lumină albastră artificială, cum ar fi aparatura electronica si alte mijloace de iluminare.

Cum te afecteaza lumnia albastra?

Cum te afecteaza lumina albastra? Lumina albastra poate trece prin lentila si poate ajunge la cornee si retina, ceea ce poate cauza mai multe probleme de vedere. Expunerea fara protectie la lumina albastra poate ofecta vederea pe termen lung prin imbatranirea ochilor prematur. Studiile arată că expunerea indelungata la lumina albastra poate cauza urmatoarele probleme oculare:

Oboseala ochilor din cauza ecranelor

Lumina albastra emisa de ecranele dispozitivelor digitale (computer, tableta, telefon inteligent) poate obosi ochii datorita minimizarii contrastelor.

Simptomele oboselii oculare datorita expunerii la ecranele disopozitivelor digitale pot fi, dureri de ochi, mancarimi si probleme cu focalizarea.

Afectiuni ale retinei

Unele studii arata ca expunerea ochilor la lumina albastra pentru perioade indelungate de timp pot cauza afectiune serioase ale retinei oculare.

Astfel, expunerea ochilor la lumina albastra poate cauza afectiuni precum prezbiopia, miopia, astigmatismul si degenerescenta maculara o data cu inaintarea in varsta.

Degenerescenta maculara

Din cauza ca lumina albastra ajunge la retina este deosebit de important, iar studiile in laborator au demonstrat ca expunerea indelungata la lumina albastra poate cauza o afectiune asemenatoare cu degenerescenta maculara si chiar orbire permanenta

Mai multi specialisti sugereaza ca lumina albastra emisa de telefoane inteligente, computere si alte device-uri poate creste riscul aparitiei degenerescentei maculare o data cu inaintare ain varsta. De aceea, se recomandă utilizarea unor ochelari speciali atunci când stai la computer

ochelari speciali

Somnul si lumina albastra

Ceasul biologic difera de la om la om, iar durata medie este de 24 de ore si 15 minute. Pentru oamenii care nu dorm noaptea ceasul biologic este mai lung, iar pentru oamenii care se culca mai devreme, ceasul biologic este mai scurt de 24 de ore.

Conform doctorului Charles Czeisler de la departamentul de Medicină de la Harvard, lumina soarelui menține ceasul intern al omului sincronizat cu ritmul naturii.

Mai multe studii sugereaza ca expunerea la orice fel de lumina poate bloca secreția de melatonină din organism, doar că expunerea la lumina albastră pe timp de noapte poate accelera acest proces. Studiile realizate la Harvard au comparat expunerea la lumină albastră, respectiv la lumină verde de aceeași intensitate pentru 6 ore jumătate. Aceste studii au arătat că expunerea la lumina albastră a cauzat blocarea a de două ori mai multă melatonină și a afectat ceasul biologic al pacienților mai mult decât lumina verde.

Un alt studiu de la Universitatea din Toronto a comparat nivelul de melatonină al oamenilor expuși la lumină albastră în interior, în timp ce purtau ochelari cu protecție împotriva luminii albastre, cu acela al oamenilor expuși la lumină scăzută făra ochelari de protecție. Rezultatele au fost destul de surprinzătoare, arătând că ambele grupuri aveau cam același nivel de melatonină.

Aceasta descoperire sustine ipoteza ca lumina obisnuita este la randul ei un factor care blocheaza secretia naturala a melatoninei. Studiul a arătat ca oamenii care lucreaza ture de noapte si stau treji s-ar putea proteja de efectele luminii albastre purtand ochelari de protectie.

Foarte multi oameni cred ca achizitia unor ochelari no mane si ieftini cu lentile portocalii pot bloca lumina albastra la fel de eficient ca o pereche de ochelari produsi de o firma cu renume. Desi ochelarii mai ieftini pot bloca lumina albastra, ei nu pot fi utilizati in interior pe timp de noapte.

Dacă vrei să te protejezi cu adevărat de lumina albastră, avem câteva sfaturi pentru tine:

  • Dacă folosești o lumină de noapte, asigură-te că este roșie. Aceasta lumina nu afecteaza la fel de puternic ritmul circadian și secreția de melatonină
  • Evita computerul, televizorul si telefoanele inteligente cu 2-3 ore inainte de culcare.
  • Daca lucrezi ture de noapte sau folosesti dispozitive digitale la munca, poarta ochelari de protectie luminii albastre sau folosește filtre anti-lumină albastră.
  • Pe timp de zi, expunerea la lumina naturala va intari secretia de melatonina si te va ajuta sa dormi mai bine pe timp de noapte. De asemenea, stimulează starea de spirit și te face mai alert pe timp de zi.

Lumina albastra este, deopotriva benefica si periculoasa

Lumina albastra este acea portinune din spectrul de lumina vizibila care are cele mai mici lungimi de unda si ce mai mare energie. Comparata cu alte lungimi de unda mai scazute, se poate observa ca lumina albastra tinde sa varieze in intensitate, lucru care creeaza o reflexie neplacuta si reduce contrastul la nivel vizual si claritatea vizuala. De aceea folosirea in exces a dispozitivelor digitale poate cauza oboseala oculara, mentala, fizica, cat si dureri de cap.

Ochii noștri nu dispun de mecanismul necesar pentru a filtra acest tip de lumină artificială. Daca petreci multi timp expunandute la lunima albastra emisa de dispozitive digitale, poti face degenerescenta maculare si chiar orbire permananeta. Expertii in medicina cerceteaza moduri mai sigure de a ne expune la lumina albastra, si descoperit urmatoarele:

  • 43% din adulți au un job la care folosesc calculatorul sau tableta pentru o perioadă îndelungată.
  • 74% din adolescenții între 14 și 17 ani folosesc în mod frecvent aparatura digitală.
  • 70% din oamenii care folosesc aparate digitale regulat suferă de oboseală oculară.
  • 93% din adolescenți au acces la dispozitive ce emit lumină albastră.

Cum îmi pot proteja ochii de lumina albastră?

Prin folosirea calculatorului, telefonului sau tabletei, te expui in mod constant luminii albastre. Insa, exista, diverse metode de a te proteja de efectele nocive ale acesteia.

Redu din timpul petrecut in fata ecranelor.

Incearca sa reduci din timpul petrecut in fata ecranelor. Atunci cand esti la calculator, fa pauze in mod regulat la o ora pentru a-ti odihni ochii.

Ochelari de calculator

Folosirea ochelarilor pentru calculator are multe beneficii in combaterea efectelor nocive ale luminii albastre si oboselii asociate acesteia. Dacă stai foarte des in fata calculatorului, este recomandat să ai la îndemână o pereche de ochelari special pentru calculator.

Strat Anti-Reflex (AR)

Dacă porți ochelari de vedere, poți adăuga un strat Anti-Reflex lentilelor. Stratul Anti-Reflex va bloca lumina albastra si va proteja ochii de efectele nocive ale acesteia. Recomandarea noastră este să alegi niște ochelari speciali pentru protecția împotriva luminii albastre.

Concluzie

Lumina albastră este benefica organismului, dar ea poate avea si efecte negative. Desi expunerea la lumina albastra are efecte benefice pentru organism, expunerea.

La Muunel, poti gasi o gama larga de ochelari cu protectie impotriva luminii albastre.

Avem tot ce îți trebuie pentru a iti proteja ochii de lumina albastră, de la ochelarii de calculator la lentile cu strat anti-reflex, la filtre de lumina albastra. Produsele noastre sunt fabricate utilizând cea mai avansată și mai nouă tehnologie în domeniu, pentru a asigura siguranța clienților noștri. Vă invităm să aruncați o privire asupra gamei noastre de ochelari de vedere și de soare.


bullets-icon-image
Protecție anti-orbire și UV

Aplicăm protecție premium AR și UV pentru fiecare lentilă.

bullets-icon-image
Practic, lentilă clară

Fără acoperire cu reflexie albastră și o nuanță atât de subtilă încât este neobservabilă în timp ce este purtată.

bullets-icon-image
Mărire opțională

Acest lucru poate reduce stresul asupra mușchiului ciliar al ochiului dacă sunteți fixat pe ecran toată ziua.

collaction-image

Discover the collection of glasses by Muunel

For mankind, that is often enough. If we can get the vision that we can conquer something, even if it is